Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
w dniu 01.02.2013 r.
pod adresem: http://dziennik.lodzkie.eu/ActDetails.aspx?year=2013&poz=554



UCHWAŁA NR XXXIII/131/2012
RADY GMINY BRĄSZEWICE
z dnia 21 grudnia 2012 r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567), art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391) Rada Gminy Brąszewice uchwala, co następuje: 

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Brąszewice i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 

§ 2. 1. W ramach uiszczanej przez właściciela nieruchomości opłaty odbierane będą następujące odpady: 
1) zmieszane odpady komunalne; 
2) szkło; 
3) papier i tektura; 
4) tworzywa sztuczne; 
5) metale; 
6) opakowania wielomateriałowe; 
7) odpady ulegające biodegradacji (w tym odpady zielone); 
8) odpady budowlane i rozbiórkowe - pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót; 
9) baterie i akumulatory; 
10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 
11) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych; 
12) przeterminowane leki; 
13) zużyte opony; 
14) odpady wielkogabarytowe. 
2. Odpady, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 1-6, będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości, przy czym obowiązkiem właściciela nieruchomości jest wystawienie pojemnika przed teren posesji w sposób umożliwiający pracownikom przedsiębiorstwa wywozowego swobodny dostęp do pojemników. 
3. Odpady, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 8-14, pochodzące z gospodarstw domowych będą odbierane przez firmę wywozową w ramach zorganizowanej akcji lub w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 
4. Ilość odpadów wymienionych w § 3 ust. 1 odbieranych od 1 mieszkańca nieruchomości zamieszkałej wynosi odpowiednio w skali 1 miesiąca: 
1) nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej - 0,08 m3 (80 litrów) na mieszkańca, stosując na nieruchomości zamieszkałej od 1 osoby do 6 osób - stały zestaw pojemników: 
a) pojemnik 0,12 m3 (120 litrów) na odpady komunalne zmieszane, 
b) pojemnik 0,24 m3 (240 litrów) na odpady suche, 
c) pojemnik 0,12 m3 (120 litrów) na szkło w formie zmieszanej, 
2) nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej - 0,08 m3 (80 litrów) na mieszkańca, stosując na nieruchomości zamieszkałej powyżej 6 osób - stały zestaw pojemników: 
a) pojemnik 0,24 m3 (240 litrów) lub 2 x 0,12 m3 (120 litrów) na odpady komunalne zmieszane, 
b) pojemnik 0,48 m3 (480 litrów) lub 2 x 0,24 m3 (240 litrów) na odpady suche, 
c) pojemnik 0,12 m3 (120 litrów) na szkło, 
3) nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej sezonowo (domki letniskowe) – 0,04 m3 (40 litrów) na mieszkańca. 
5. Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których w części zamieszkują mieszkańcy, a w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, tzw. zabudowie mieszanej wynosi odpowiednio w skali 1 miesiąca - 0,08 m3 (80 litrów) na mieszkańca. 
6. Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne wynosi odpowiednio – 0,03 m3 (30 litrów) na osobę przebywającą na nieruchomości. 
7. W zabudowie jednorodzinnej dopuszcza się możliwość kompostowania i wykorzystania bioodpadów na własne potrzeby. Kompostownik nie może stwarzać uciążliwości w zakresie przykrych zapachów oraz muszą być zachowane warunki sanitarne dla procesu fermentacyjnego. 
8. Dopuszcza się gromadzenie bioodpadów łącznie z mieszanymi odpadami komunalnymi. 

§ 3. 1. Frakcje odpadów określone w § 2 ust. 1 dzieli się na pięć grup odpadów ze względu na sposób gromadzenia, częstotliwość odbioru oraz rodzaj zabudowy: 
1) odpady komunalne zmieszane; 
2) odpady suche (papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale); 
3) odpady ulegające biodegradacji w podziale na bioodpady i odpady zielone; 
4) szkło gromadzone w formie zmieszanej i w podziale na białe i kolorowe; 
5) odpady problemowe (zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki, chemikalia, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano - rozbiórkowe, zużyte opony). 
2. Grupy i rodzaje odpadów poszczególnych frakcji oraz częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określa załącznik do niniejszej uchwały. 

§ 4. Gmina określi harmonogram odbioru odpadów z uwzględnieniem częstotliwości w uzgodnieniu z firmą wywozową. 

§ 5. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brąszewice, traktowane będą jako odpady zmieszane. 

§ 6. 1. W ramach uiszczanej opłaty, odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 8 do 14, można przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Miejsce i termin uruchomienia Punktu zostanie podany do publicznej wiadomości. 
2. Transport odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt. 
3. Szczegółowe zasady funkcjonowania i przyjmowania odpadów do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych określone zostaną w regulaminie Punktu. 
§ 7. 1. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości, tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania, zostaną przekazane zgodnie z „Planem gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012” przyjętego przez Sejmik Województwa Łódzkiego uchwałą Nr XXVI/481/12 z dnia 21 czerwca 2012 r., do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. 
2. Odpady odebrane selektywnie od właścicieli nieruchomości zostaną przekazane do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w przepisach odrębnych. 

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 roku. 

Przewodniczący Rady Gminy
Jerzy Strumiński