Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
w dniu 12.04.2013 r.
pod adresem: http://dziennik.lodzkie.eu/ActDetails.aspx?year=2013&poz=2061


UCHWAŁA NR XXXV/138/2013
RADY GMINY BRĄSZEWICE
z dnia 30 stycznia 2013 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2013 rok. 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z roku 2001 Nr 142, poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 roku Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 roku Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 roku Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 roku Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 , poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 roku Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 roku Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106 ,poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz.113,Nr 117, poz. 679,Nr 134 , poz. 777) oraz art. 211 i 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1241 z 2010 roku, Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020,Nr 96 poz. 620,Nr 238 poz. 1578,Nr 257, poz. 1726 ) Rada Gminy Brąszewice uchwala, co następuje: 

§ 1. Uchwala się budżet Gminy na okres roku kalendarzowego 2013. 

§ 2. Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 15.767.026,56 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym: 
1) dochody bieżące w wysokości 14.067.026,56 zł; 
2) dochody majątkowe w wysokości 1.700.000,00 zł. 

§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowane dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 2.618.516,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1. 

§ 4. 1. Uchwala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 18.667.026,56 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym: 
1) wydatki bieżące w kwocie 13.195.137,90 zł; 
2) wydatki majątkowe w kwocie 5.471.888,66 zł. 
2. Zestawienie wydatków majątkowych w podziale na realizację zadań przedstawia załącznik Nr 3. 

§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 2.618.516,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2. 

§ 6. Deficyt budżetu wynosi 2.900.000,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z planowanych do zaciągnięcia pożyczek i kredytów. 

§ 7. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu, zgodnie z załącznikiem Nr 4. 

§ 8. Ustala się: 
1) dochody z tytułu opłat za sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 5. 
2) dochody i wydatki na finansowanie zadań z zakresu Ochrony Środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 5. 

§ 9. Uchwala się plan dochodów budżetu państwa przewidzianych do uzyskania przez Gminę w związku z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 

§ 10. Ustala się kwoty planowanych dotacji z budżetu gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 7. 

§ 11. Ustala się limity zobowiązań z tytułu planowanych do zaciągnięcia pożyczek i kredytów na: 
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.560.000,00 zł; 
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 3.400.000,00 zł; 
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 1.200.000,00 zł. 

§ 12. W budżecie tworzy się rezerwy: 
1) ogólną w wysokości 71.360,00 zł; 
2) celowe: w wysokości 32.640,00 zł na zarządzanie kryzysowe i 30.000,00 zł na zadania inwestycyjne i zakupy inwestycyjne. 

§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy do: 
1) zaciągania kredytów i pożyczek na sfinansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00 zł; 
2) dokonywania zmian w planie wydatków bieżących budżetu, w granicach działu, w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy; 
3) dokonywania zmian w zakresie rocznych wydatków majątkowych nieobjętych WPF w ramach działu, między zadaniami . 

§ 14. Ustala się dochody i wydatki z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi: 
1) dochody w wysokości 170.000,00 zł w rozdziale 75618; 
2) wydatki w wysokości 170.000,00 zł w rozdziale 90002. 

§ 15. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego. 
 

Przewodniczący Rady Gminy
Jerzy Strumiński
 

 

Pełna treść uchwały w załączniku.