ZARZĄDZENIE Nr 27/2017
Wójta Gminy Brąszewice
z dnia 19 października 2017 r.

w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§1. Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  w następującym składzie:
1) Teresa Płucienniczak;
2) Teresa Gałązka;
3) Agnieszka Łysio;
4) Janina Owczarek;
5) Jarosław Sucherski.

§2. Do zadań Komisji obok zadań wymienionych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi należą:
1) Inicjowanie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, w tym:
a) opracowanie wspólnie z pełnomocnikiem ds. realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych projektów Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
b) przygotowanie sprawozdań rocznych z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
c) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomani, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych,
d) udzielanie rodzinom w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
2) Prowadzenie postępowania w sprawach osób nadużywających alkoholu, w tym:
a) prowadzenie rozmów motywacyjno - interwencyjnych w kwestii ograniczenia spożycia napojów alkoholowych lub poddaniu się leczeniu odwykowemu,
b) kierowanie na badanie do lekarza biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu,
c) wnioskowanie do sądu o wszczęcie postępowania o zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu;
3) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
4) współpraca z samorządem gminnym, instytucjami, stowarzyszeniami i osobami fizycznymi oraz organizacjami pozarządowymi zajmującymi się rozwiązywaniem problemów alkoholowych;
5) przeprowadzanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych na podstawie imiennego upoważnienia wydanego przez Wójta Gminy - w składzie, co najmniej 3 osobowym.

§3. Traci moc zarządzenie nr 12/2012 z dnia 30 kwietnia 2012 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz zarządzenie nr 3/2016 z dnia 12 lutego 2016 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 12/2012 z dnia 30 kwietnia 2012 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

WÓJT GMINY
Karol Misiak