UCHWAŁA NR XXXIX/175/2017
RADY GMINY BRĄSZEWICE
z dnia 14 grudnia 2017 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2018 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku poz. 1875) oraz art. 211 i 212 ustawy z dnia 21 listopad2016 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2016 roku poz. 1870) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się budżet Gminy na okres roku kalendarzowego 2018.

§ 2. Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 21.409.256,95zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 21.309.256,95zł;
2) dochody majątkowe w wysokości 100.000,00 zł.

§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowane dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 7.599.707,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

§ 4. 1. Uchwala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 21.802.314,95zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:
1) wydatki bieżące w kwocie 20.309.787,34 zł;
2) wydatki majątkowe w kwocie1.492.527,61 zł.
2. Zestawienie wydatków majątkowych w podziale na realizację zadań przedstawia załącznik Nr 3.

§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 7.599.707,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 6. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetowych, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 7. Deficyt budżetu wynosi 393.058,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek.

§ 8. Ustala się:
1) dochody z tytułu opłat za sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 5;
2) dochody i wydatki na finansowanie zadań z zakresu Ochrony Środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 9. Uchwala się plan dochodów budżetu państwa przewidzianych do uzyskania przez Gminę w związku z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 10. Ustala się kwoty planowanych dotacji z budżetu gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 11. Wyodrębnia się plan wydatków jednostek pomocniczych Gminy w ramach funduszu sołeckiego zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 12. Ustala się limity zobowiązań z tytułu planowanych do zaciągnięcia pożyczek i kredytów na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.200.000,00 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 900.000,00 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.000.000,00 zł.

§ 13. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 21.803,00 zł;
2) celowe: w wysokości 63.707,00 zł na zarządzanie kryzysowe i 75.184,97 zł na zadania inwestycyjne i zakupy inwestycyjne.

§ 14. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na sfinansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00 zł;
2) dokonywania zmian w planie wydatków bieżących budżetu, w granicach działu, w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
3) dokonywania zmian w zakresie rocznych wydatków majątkowych nieobjętych WPF w ramach działu, między zadaniami.

§ 15. Ustala się dochody i wydatki z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi:
1) dochody w wysokości 359.640,00 zł w rozdziale 90002 zgodnie z załącznikiem Nr 1;
2) wydatki w wysokości 359.640,00 zł w rozdziale 90002 zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 16. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 17. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2018 roku.

Przewodniczący Rady Gminy
Adam Sowizdrzał