ZARZĄDZENIE NR 18/2014
WÓJTA GMINY BRĄSZEWICE
z dnia 7 lipca 2014 r.

w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.) w związku z art. 44 ust.. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j.: Dz. U z 2013r., poz. 885 z późn. zm.) zarządzam co następuje:

§ 1. Wprowadza się Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Regulamin obejmuje pracowników Urzędu Gminy w Brąszewicach oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

§ 3. Traci moc zarządzenie Nr 4/2011 Wójta Gminy Brąszewice z dnia 23 maja 2011 r. w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 

Wójt Gminy Brąszewice
Karol Misiak

 

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 18/2014
Wójta Gminy Brąszewice
z dnia 7 lipca 2014 r.

Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000,00 euro

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o ustawie należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.,poz. 907 z poźń. zmianami).

§ 2. Ilekroć jest mowa o regulaminie należy przez to rozumieć Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000,00 euro.

Rozdział II
Procedura realizacji zamówień

§ 3. 1. Wydatki, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty 30.000,00 euro dokonywane są z pominięciem trybów postępowania określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity DZ. U. z 2013 r., poz.907 z późn. zmianami).
2. Wydatki, o których mowa w ust 1., powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady należytej staranności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
3. Wartość każdorazowego zamówienia oblicza się zgodnie z art. 32 ust 1 oraz art. 33-34 ustawy.
4. Wartość szacunkową wydatku ustala pracownik merytorycznego referatu.
5. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku pracownik ma obowiązek ustalić, czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy.

§ 4. 1. Podstawę do dokonania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Gminy Brąszewice na dany rok budżetowy.
2. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy dotyczących zakazu dzielenia wydatków oraz zaniżania wartości wydatków w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.

§ 5. 1. Zamówienia o wartości do 5.000,00 euro mogą być realizowane po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
2. Zamówienia o wartości od 5.000,00 euro do 10.000,00 euro mogą być realizowane po negocjacjach telefonicznych przynajmniej z trzema wykonawcami.
3. Dla zamówień, o których mowa w ust. 1 nie jest wymagana forma pisemna negocjacji z dokonania zamówienia.
4. Każdorazowo przed dokonaniem zamówienia należy uzyskać akceptację zgodnie z załącznikiem Nr 1 do regulaminu.
5. Dla zamówień, o których mowa w ust. 2 należy sporządzić notatkę służbową z przeprowadzonych rozmów i dokonania zamówienia.
6. Podstawą udokumentowania zamówienia, o którym mowa w ust. 1 i 2 jest faktura, opisana przez pracownika odpowiedzialnego merytorycznie za realizację zamówienia.
7. Jeżeli istnieje pilna potrzeba udzielenia zamówienia, w takim przypadku zamówienie może być realizowane z pominięciem niniejszej procedury, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem zamawiającego.

§ 6. 1. W przypadku zamówień o wartości powyżej 10.000,00 euro do 15.000,00 euro Zamawiający wszczyna postępowanie, zapraszając do składania propozycji cenowej co najmniej trzech wykonawców chyba, że wykonanie przedmiotu zamówienia oferuje mniejsza liczba Wykonawców lub jest pilna potrzeba udzielenia zamówienia.
2. Zaproszenie do składania propozycji cenowej zamawiający kieruje na piśmie drogą pocztową, pocztą elektroniczną, za pomocą faxu lub w drodze bezpośredniego doręczenia według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do regulaminu.
3. Propozycję cenową składa się w formie pisemnej drogą pocztową, pocztą elektroniczną, za pomocą faxu lub w drodze bezpośredniego doręczenia.
4. Treść propozycji cenowej musi odpowiadać treści zaproszenia do składania propozycji cenowej.
5. Zamówienia udziela się Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą propozycję cenową.
6. Za najkorzystniejszą propozycję cenową uważa się propozycję z najniższą ceną lub przedstawiającą najkorzystniejszy bilans ceny i innych wymagań opisanych w zaproszeniu do składania propozycji.
7. Udzielenie zamówienia publicznego możliwe jest w przypadku otrzymania co najmniej jednej ważnej propozycji cenowej.
8. W przypadku niezłożenia przez wykonawców żadnej propozycji cenowej zamówienia dokonuje się z pominięciem powyższych procedur.

§ 7. 1. W przypadku Zamówień o wartości powyżej 15.000,00 ero do 30 000,00 euro Zamawiający wszczyna postępowanie, zapraszając do składania propozycji cenowej co najmniej 3 wykonawców chyba, że wykonanie przedmiotu zamówienia oferuje mniejsza liczba Wykonawców, a dodatkowo umieszcza ogłoszenie o udzielnie zamówienia na stronie internetowej zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego.
2. Do przeprowadzenia procedury stosuje się przepisy § 6 od ust. 2 do ust. 8.

§ 8. 1. Osoba przeprowadzająca procedurę udzielenia zamówienia o wartości od 10.000,00 euro do 30.000,00 euro sporządza każdorazowo protokół z postępowania o udzielenie zamówienia. Wzór protokółu stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
2. Protokół z postępowania o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami przedstawia się kierownikowi jednostki celem zatwierdzania i podpisania umowy z wybranym Wykonawcą.

§ 9. Umowa o udzielenie zamówienia powyżej 3.000,00 euro musi być zawarta w formie pisemnej. W przypadku zamówień na roboty budowlane każdorazowo zawiera się umowę w formie pisemnej.

§ 10. Pracownik odpowiedzialny za zamówienia publiczne prowadzi rejestr zamówień o wartości od 3.000,00 euro do 30.000,00 euro.